vineri, 8 ianuarie 2010

UN AN GREU









La cumpana dintre ani ,am stat si am meditat cum a fost cel care s-a dus , a fost prea incarcat ,a fost greu ...S-au intimplat si bune si rele ,insa parca cele rele ,adica nereusitele ,esecurile m-au apasat foarte tare ,m-au marcat profund .La inceputul anului ,in gasca de catei din afara orasului ,carora le duceam mincare ,l-am gasit pe Calutz paralizat -lovit de masina ,zadarnic am incercat eu sa cred ca-l voi salva ,pina la urma doct veterinar a hotarit ca trebuie eutanasiat . In primavara mi s-a intimplat o adevarata tragedie ,pentru ca aveam impresia ca daca pisicile stau numai in casa ,nu e nevoie sa le vaccinez .Au contactat doi virusi ,s-au imbolnavit toate 18 care le aveam atunci ,dupa o lupta crincena cu perfuzii ,antibiotice ,vitamine si nopti nedormite ,in final am pierdut 3 dintre pisici : Luminita de 4 ani ,Crengutza si Printzu ,care nu aveau nici un an .Mai tirziu catelusele Danet ,Milutza si Peki au murit din cauza jigodiei ,pe Peki apucasem s-o vaccinez o data ,Milutzei ii facusem si al doilea vaccin ,tratament cu canglob ,chin mare insa degeaba ...In vara m-am pricopsit cu o puiuta de pisica de o luna ,de la o cunostinta ,cazuse de la etajul 3 si ramasese paralizata de piciorusele din spate ,am fost si la bucuresti cu ea ,a fost operata acolo ,insa toata speranta s-a spulberat ,am adus-o pe draga mea Nadia acasa -moarta ,dupa multa suferinta am incercat sa ma consolez cu faptu ca macar am ingropat-o linga ceilalti dragi ai mei.In toamna am avut 3 puiuti de pisica de nici o luna ,erau 3 mogildete alb cu portocaliu si spuneam ca vor fi cei mai fericiti pui din citi avusesem eu ,pt ca primisem de curind de la o tinara ,multe jucarele pt pisici .Insa n-a fost sa fie asa ,o boala nenorocita a dat peste ei si m-am chinuit doua saptamini cu injectii si vitamine si pina la urma i-am pierdut pe toti 3 .Am suferit mult si nu-mi venea sa cred ca dupa atita chin ,nesomn si plins ,n-am reusit sa-i salvez ,dezamagirea a fost mare si am spus atunci ca nu ma mai pot implica insa timpul se pare ca mai vindeca ranile ,nu in totalitate evident ...Pentru acesti nevinovati ,pe care i-am pierdut - un gind si o lacrima in fiecare zi ,doar atit mai pot face pentru ei...
...S-au intimplat dupa cum spuneam si lucruri bune .Hans ...cind am mers la bucuresti cu Nadia ,doamna Neguta ,cea care m-a chemat la bucuresti il gasise de curind pe Hans ,avea 300 de grame si era hipotermic ,l-am luat eu caci aveam mai mult timp pentru a ma ocupa de el ,il tineam infasat ca pe copil mic ,acum e mare si frumos ,insa nu poate merge si el ca alti pisoi . O pisica din cartierul in care am locuit ,a ramas fara un ochi dupa ce a fost batuta de un cretin ,i-am povestit doamnei de la bucuresti si dinsa mi-a dat bani s-o castrez ,am castrat-o ,am vaccinat-o ca pe ceilalti si acum e in grija mea si o cheama Neguta . In vara ,la intervale scurte de timp ,am gasit 4 puiuti de pisica bolnavi raciti ,i-am tratat si acum sint bine : Petra ,Pavelica ,Dori si Fulgi .Ceva mai tirziu mi-au iesit in cale doua mogildete cit palma cu ochisorii plini de albeata ,i-am tratat si sint binisor acum -Marmota si Furnica . Apoi Nancy care este in blog ,care nici nu credeam ca va trai ,am tratat-o am sterilizat-o si vaccinat-o insa la sterilizat am avut surprinderea sa aflu ca a avut chisturi la rinichi care pot reaparea .Cind m-am mutat aici la tara ,la curte am luat 3 catei ,caci umblau in fortza hingherii .
Dupa cum spuneam ,m-am mutat de la oras de la bloc ,la tara la curte ,am facut schimbarea asta pentru binele animalelor .Inca din primavara m-am chinuit sa fac pasul asta ,insa criza mi-a dat de furca si am reusit tirziu si m-am mutat pe 5 decembrie ,e greu ,e frig ,ne obisnuim greu dar sper sa fie si bine pe viitor .
Cam asta a fost anul care s-a incheiat ,a fost greu poate pentru ca am incercat sa fac mai mult ca in alti ani ,poate...

4 comentarii:

  1. Draga Daniela , te felicit si iti multumesc pentru ceea ce faci. Din pacate catelusul meu a murit acum doua luni si sufar si acum pentru pierderea lui.Sper ca pana la Pasti sa infiez altul ...
    Ma bucur mult pentru Nancy , nu stiu cum ai reusit sa o pui pe picioare biata pisicuta.Ma doare sufletul cand intriu pe blogurile voastre ( cu animalute) si vad atata suferinta , dar intriu cu multa placere caci vad ca exista oameni buni si iubitori care nu trec nepasatori pe langa durerea si abandonul acestor creature minunate.
    Sa va dea Dumnezeu sanatate si putere ca sa puteti continua in aceasta lupta zinica.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daniela, recunosc foarte bine problemele cu care te-ai confruntat. Intra-devar pare ca a fost un an greu, dar in realitate e ceea ce am dorit noi. Toti cei care am ales sa ne ocupam de salvarea animalutelor suferim mult si ne lovim de greutati enorme. De aceea, zic eu, ca multi ne fac nebuni, tocmai pt ca ei nu ar fi in stare de asa ceva.
    Ai grija de tine, pt ca animalutele au mare nevoie de grija ta.
    Pe tine te ajuta cineva? Nici noi nu avem sponsori, dar speram ca prin activitatea noastra, intr-o buna zi, o sa gasim si suflete nobile cu buzunare mai pline.
    Mi-ar place sa mai citesc despre viata ta si despre animalutele tale.
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Moni ,iti multumesc pentru cuvintele frumoase si imi pare rau pentru pierderea catelusului tau. Spuneai ca o sa infiezi altul ,poate ca nu trebuie sa astepti asa mult ,sint atitea suflete fara noroc care nici nu spera la o viata buna ,pentru ca nu stiu ce inseamna un trai mai bun ...Daca ai infia un astfel de animalut ,ar fi ceva deosebit ,o minune - cum obisnuiesc eu sa spun...
    Spuneai de Nancy ...cind dau timpu inapoi ,nici mie nu-mi vine sa cred ceea ce-am facut ,mai ales ca eram intr-o perioada cind eram rau de tot cu banii si din cauza asta nici n-am putut merge cu ea la medic .Am tratat-o singura acasa cu ce aveam si eu ,injectii antibiotice ,vitamine ,spalat ranile ,a fost greu ,acum e bine dar nu se stie pe viitor caci chisturile de la rinichi pot reaparea si sint tot timpu cu ochii pe ea ,sa vad daca maninca ,daca raspunde cind o strig ,va trebui sa-i fac o radiografie sa vad cum evolueaza .
    Multa sanatate si numai bine iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
  4. Brindusa ,intr-adevar asta ne-am dorit ,dar parca a fost mai greu si din cauza mutatului la tara ,nu e usor deloc din confortul pe care l-am avut ,acum la 39 de ani ,brusc in iarna sa se schimbe totul...Apoi animalele pe care le-am pierdut ,ma lasau mereu fara puteri si mi-era greu sa ma ridic...
    Ajutor am mai primit de la citiva oameni ,iubitori de animale care si ei au animalele lor si problemele lor .Mi-a prins foarte bine ,cind am vaccinat sau cind am sterilizat animale ,am primit si pachete cu mincare pt pisici si catei ,altfel n-as fi facut atitea ,insa baza este tot la noi ,adica sotul meu -singurul care lucreaza .
    Te pup si eu si iti doresc numai bine !

    RăspundețiȘtergere